De curând am redescoperit frumusețea programului Blender.
Încercasem cândva să-l învăț și l-am abandonat pentru că era prea diferit și „nu aveam timp” atunci. Predasem 3DS Max la universitate și eram obișnuit cu genul acela de ordine.
Da, Blender e diferit! E creat în jurul funcționalității extreme și al accesului la toate funcțiile de care e nevoie pentru rezolvarea proiectului. Nu mai vorbesc despre modulele de lucru pentru atât de multe și variate activități legate de 3D precum: modelare, sculptare, materiale, armatura osoasă, animație, editare video, creionul “gras”, rendering și altele.
Ultima versiune, 2.80 (azi 11 nov. 2019) este mai grozavă decât tot ce au avut până acum deși reprezintă un salt comparabil cu cel făcut la versiunea 2.5. Incredibil, dar se pare ca urmatoarele versiuni vor fi lansate la fiecare 3 luni iar variantele alpha si beta se vor putea descărca între timp pentru a testa noile funcționlități.
Am avut de făcut un personaj pentru un client și așa am reîncercat să-l învăț. Era versiunea 2.79 atunci. Mi-a ieșit foarte bine (nu-l pot prezenta) și am fost uimit de cât de flexibil este în realizarea proiectului. De atunci am continuat să-l testez și să-l învăț și continuă să mă uimească în fiecare zi.
Când eram prin clasa a 8-a la Liceul de Arta din Timișoara, am fost împreună cu 2 prieteni și colegi la un Club de Animație unde am lucrat împreuna, tradițional, pe acetofan la un film iar un altul a fost realizat stop-cadru. De atunci îmi doresc să pot face propriile mele filme de animație. Poate curând.
Mă gândeam să postez aici și cîteva din exercițiile și jocurile realizate învățând programul.
Deocamdată nu sunt lucruri nemaipomenite, dar mă gândeam să le postez pentru a permite și altora să le vadă și să putem discuta pe teme de genul ăsta. Se vor putea vedea la Noutăți.
Dacă veți vrea să vă apucați de învățat Blender-ul, vă doresc succes! Merită.
Și câteva link-uri utile.